dilluns, 28 de juliol del 2014

Orxata


M'agradaria poder dir-vos que aquest mes que he estat sense publicar me l'he passat a una platja prenent el sol, o fent excursions a la muntanya, o en un balneari recuperant forces... Però no, aquest no és el cas, no he estat de vacances (encara). Simplement, el canvi de rutines m'ha superat.
 
Tots els anys em passa, quan s'acaba l'escola i ens hem de tornar a adaptar a uns nous hàbits, però aquest any ha passat el mes de juliol i ni l'he vist. Si ja gairebé som a l'agost!!!
 
Tampoc m'he passat aquest mes (tot i que no m'hagués importat) a la botiga La Perla, que he descubert fa poc a la meva ciutat, i que m'ha encantat des del primer moment que la vaig veure. Tenen infinitat de farines, llegums, sèmoles, cereals, productes exòtics, fruits secs, infusions... i un no parar de coses, a granel, per a que et puguis emportar la quantitat que vulguis. Uns botiguers molt amables i una relació qualitat-preu molt bona.
 
Veure allà les xufles en un sac, va ser el que em va acabar de decidir per fer orxata casolana. Boníssima i tan fàcil de fer que no tindreu excuses. Som-hi!!!
 
Ingredients
  • 250 grams de xufles
  • 1 litre d'aigua freda
  • 90 grams de sucre morè
Preparació
 
Posem en remull les xufles, com a mínim vuit hores. Jo les vaig posar al vespre i vaig fer l'orxata l'endemà pel matí.
 

Mentre són en remull, remenar bé i canviar l'aigua un parell de vegades, són cullides de sota terra i les hem de netejar bé. Un cop passat aquest temps, les posem en un bol amb mig litre d'aigua i les triturem bé amb la batedora de braç.
 
Posem una gasa fina o un drap en un colador i colem l'orxata. Agafem les xufles triturades i les tornem a posar al bol, amb l'altre mig litre d'aigua. Repetim l'operació de triturar i colar, tot apretant bé les xufles per a treure'n tot el suc. 

 
Afegim llavors el sucre i remenem bé per a que es disolgui, i ja la podem posar a la nevera fins el moment de prendre-la. Si us agrada més dolça, en podeu posar 100 grams. I ja la tindrem!!!
 
Que tingueu una dolça setmana!!! 

2 comentaris :

  1. Que bona l'orxata, molt bona idea fer-la a casa! Un petó!

    "Les receptes que m'agraden"

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Pilar!!! És molt bona i molt gratificant.Una abraçada,

      Elimina

M'encanta llegir els teus comentaris. Gràcies per visitar-me, i fins aviat!!!