diumenge, 7 de juliol del 2013

Melmelada d'albercocs


La primera vegada que vaig preparar melmelada, no pensava que arribaria a agradar-me tant fer-ne. És realment curiós veure el procés de transformació de les fruites, com van canviant la seva textura, amarant-se amb el sucre, fins que es converteixen en una simfonia de dolçor que envolta tota la cuina...
 
A la primavera i l'estiu hi ha infinitat de fruites amb les que podem preparar melmelades, i que a més a més es troben en el seu punt de maduració ideal. Les meves dolces nines, des de que veuen que en preparo, mogudes per la curiositat, sempre em donen noves idees: "Mama, i si fas melmelada de macarrons?" Qualsevol dia d'aquests, m'hi poso!!!
 
La recepta de la melmelada me la va dir la meva mare, així, d'una tirada... i és apta per a tot tipus de fruites i de verdures. Jo l'he preparada amb diferents combinacions, i sempre m'ha donat bon resultat.
 
Aquesta d'albercocs, a part de menjar-la amb torrades, amb iogurt, amb gelat... és perfecta per farcir pa de pessic o pintar pastissos de fruites.
 
Ingredients
  • Un quilo d'albercocs, pesats ja sense els pinyols.
  • 750 grams de sucre
  • Una poma golden
  • Una llimona mitjana
A més a més, necessitarem pots de vidre amb tanca "twist-off", amb aquestes quantitats surten quatre pots de 250 grams plens i una mica més.
 
Preparació
 
Netegem bé els albercocs, treiem els pinyols i els tallem en quatre trossos, sense pelar-los. El pes del quilo de fruita és ja sense els pinyols, així doncs correspon aproximadament a un quilo tres-cents grams.
 
Treiem la pell i el cor de la poma i l'afegim als albercocs, tallada també a trossos petits. Ho posem tot en una cassola fonda i li tirem el suc de la llimona. Afegim el sucre i ho remenem amb una cullera de fusta.
 
 
Ho posem a foc mig i ho anem remenant de tant en tant. En el moment en que comenci a fer bombolles, baixem una mica el foc i comencem a comptar el temps, en aquest cas amb trenta minuts n'hi haurà prou.
 
No cal que estiguem tota l'estona remenant, però tampoc la podem deixar sola. Quan comença a fer bombolles, els primers deu minuts escuma moltíssim, i és una estona que hem de remenar força si no volem que vessi de la cassola.
 
Quan hagin passat els trenta minuts, tanquem el foc i triturem la melmelada amb la batidora. Si ens agrada trobar-hi trossos de fruita doncs la triturarem poc, si ens agrada fina, més estona. 
 
Els pots de vidre és convenient que estiguin esterilitzats, jo els rento prèviament al rentavaixelles i aconsegueixo el mateix efecte. Omplim els pots de vidre amb la melmelada calenta fins a dalt de tot, posem la tapa i girem el pot cap per avall.
 
Com que acostumo a cuinar de nit, les deixo tota la nit amb aquesta posició, i a l'endemà torno a donar la volta als pots. Posem la data de preparació i els guardem en un armari allunyats de la llum i la humitat.
 
Aguanten tranquil·lament uns mesos, jo he arribat a obrir-los sis mesos més tard i estaven com el primer dia. Espero que us animeu a intentar-ho!
 
Gràcies per llegir-me, i que tingueu una dolça entrada de setmana!!!
 

 

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

M'encanta llegir els teus comentaris. Gràcies per visitar-me, i fins aviat!!!