dilluns, 2 de juny del 2014

Dorayakis


Quan tens criatures a prop, sembla mentida què ràpid et poses al dia de totes les coses que giren al seu voltant, entre d'altres, les sèries de dibuixos animats. De no tenir-ne ni idea passes a ser un expert en qüestió de pocs dies.
 
Hi ha dibuixos que no els agraden gens, d'altres que no es cansarien mai de veure... i després n'hi ha uns quants que, posis la tele a l'hora que la posis, sempre els fan. A qualsevol hora, en algun dels canals infantils... dibuixos que deuen tenir milers i milers d'episodis... el Doraemon és un d'aquests.
 
Jo no li acabo de trobar el què, a això de que un gat blau del futur tingui una butxaca màgica de la que surtin tota mena d'estris... potser és que en el fons m'agradaria que aquesta butxaca fos la del meu davantal, i no ho aconsegueixo. Aquests pastissets, són els que mengen en aquesta sèrie.
 
La recepta que he versionat l'he tret del recull que el bloc Pastissets va fer pel seu quart aniversari. Un bloc fantàstic ple d'idees molt originals, que us recomano que visiteu. Som-hi!!!
 
Ingredients (per a vuit Dorayakis)
  • 50 grams de farina
  • 1 culleradeta de llevat químic
  • 1 ou mitjà
  • 25 grams de sucre
  • 1 cullerada de mel
  • 40 ml d'aigua
  • 50 grams de xocolata per a postres
Preparació
 
En un bol posem la farina i la barregem amb el llevat. En un altre bol, batem l'ou amb el sucre i la mel, fins que estigui tot ben barrejat.
 
Afegim la barreja de farina i llevat a la de l'ou, i anem remenant, mentre afegim l'aigua poc a poc. Quan estigui tot ben integrat, ho deixem reposar uns 30 minuts.
 
 
Un cop hagin passat els 30 minuts, escalfem una paella antiadherent (la de les truites, en el meu cas) i quan sigui calenta posem una cullerada de massa intentant que quedi rodona. Quan la massa comenci a fer bombolles, la girem amb una espàtula de fusta i quan sigui torradeta la retirem de la paella. Seguim el mateix procediment fins esgotar la massa.
 
Quan estiguin totes les rodones fetes, fonem la xocolata al microones, posem una cullerada a sobre d'una rodona i tapem amb una altra. I ja els tindrem fets!!!
 

Tenen un gust molt suau i lleuger, barreja entre una crêpe i una tortita. I no cal dir que els nens al veure-les es tornen bojos... van volar. Com el Doraemon... ;)
 
Que tingueu una dolça setmana!!!

4 comentaris :

  1. Jo sé d'un que també es tornaria boig! jejjee T'han quedat igual que a la tele, molt macos! Un petó!

    http://lesreceptesquemagraden.blogspot.com.es/

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs anima't a fer-los Pilar, que veuràs com al.lucinarà... Moltes gràcies i una abraçada,

      Elimina
  2. Ei! Que bons, a mi m'encanten, els dorayakis! Sobretot, quan van farcits de la pasta de mongeta vermella típica. A Barcelona hi ha una botiga on sempre em firo!! ha ha ha. petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo no els havia tastat mai i també em van encantar!! Moltes gràcies Marina!!
      Una abraçada,

      Elimina

M'encanta llegir els teus comentaris. Gràcies per visitar-me, i fins aviat!!!