dijous, 26 de febrer del 2015

Tàrtar de maduixes amb salsa de xocolata


Jo crec que aquest any 2015 hi ha hagut alguna alteració horària que fa que el temps passi més de pressa. Segur que deurien dir alguna cosa i jo no me n'he enterat. Potser els dies de la setmana porten entrenant secretament uns quants anys per aconseguir anar més ràpid?? Hi ha una conspiració interplanetària per a que tots els rellotges avancin més lleugerament?? La terra ha fet un curset de balls de saló i ara és més àgil girant??
 
Des de la darrera entrada ha passat dijous gras, Carnestoltes, Sant Valentí, dimecres de cendra... i com aquell qui diu ja som a les portes de la primavera!! De veritat que no ho entenc... Sort de les fabuloses noies del Memòries d'una cuinera, que em retornen a la realitat temporal... Aquest mes ens proposen fer un tàrtar, com sempre tenen unes idees magnifiques!! Us deixo la meva proposta. Som-hi!!
 
Ingredients
  • Mig quilo de maduixes
  • El suc de mitja llimona
  • Dues cullerades de sucre morè
Per a la salsa de xocolata
  • 200 ml d'aigua
  • 100 grams de cacau pur
  • 250 grams de sucre
  • 1 culleradeta de sucre vainillat
  • 1 pessic de sal
Preparació
 
Netegem les maduixes, les piquem ben petites i les posem en un bol amb el suc de llimona i el sucre. Barregem bé i ho posem mitja hora a la nevera. Hem d'anar amb compte amb el temps que estinguin macerant les maduixes, per a que no es posin toves. Millor no deixar-les més d'una hora per a que siguin cruixents.
 

Per fer la salsa de xocolata, o sirope de xocolata, he seguit la recepta del meravellós bloc Pastissets, jo no us ho explicaria pas millor que ella. És molt senzilla de fer, i com que en surt molta quantitat es pot guardar a la nevera en un pot tancat. Soluciona molts postres, i a més a més, és boníssima!!!
 
Agafem un aro d'emplatar, posem les maduixes a dintre perquè prenguin forma, i decorem amb la salsa de xocolata. I ja el tenim, un tàrtar dolç i refrescant per les postres!!!
 
Que tingueu un dolç cap de semana!!!

6 comentaris :

  1. Ja em delia jo per un tartar dolç! I aquesta combinació de maduixes i xocolota, fa venir una salivera....!!Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Anna! Me n'alegro que t'hagi agradat!
      Una abraçada,

      Elimina
  2. ummmmmm una recepta ideal per fer ara que és època de maduixes!!!! gràcies per participar. petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies a vosaltres! Si és que són tan bones les maduixes, de totes les maneres...
      Una abraçada,

      Elimina
  3. Quina bona idea això del tàrtar dolç!!!!
    Salutacions, Clara

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Clara!! A mi també m'ha agradat molt el teu de salmó i alvocat!
      Una abraçada,

      Elimina

M'encanta llegir els teus comentaris. Gràcies per visitar-me, i fins aviat!!!