dimarts, 30 de juliol del 2013

Magdalenes mini de formatge blau i nous

 
Juliol de 2013, festa de final de curs de l'Escola Bressol. Han estat molts anys portant-hi les meves dolces nines, tanquem una etapa i hi ha una barreja de sentiments, veure com es fan grans tan ràpid em dóna alegria i tristesa alhora...
 
Cada any l'estructura de la festa és similar, hi ha cançons, jocs, videos, abraçades, llàgrimes... i concurs de tapes!!! La meva aportació d'aquest any és la que avui us presento, aquestes magdalenes "mini", inspirades en la recepta d'en Xavier Barriga, del seu llibre "Magdalenas".
 
Ingredients
  • 125 grams d'ou (dos ous grans)
  • 100 grams de sucre
  • 60 ml de llet
  • 220 ml d'oli de gira-sol
  • 210 grams de farina
  • 7 grams de llevat químic
  • 5 grams de sal
  • Formatge blau
  • Nous
  • Motllos petits de paper
Preparació
 
Posem els ous i el sucre en un bol, i els batem a gran velocitat fins que hagin augmentat el seu volum i estiguin escumosos. En el meu cas, ho faig amb l'accessori de barilles de la batedora de mà.
 
Baixem la velocitat de batut, afegim la llet als ous amb el sucre, i un cop incorporada afegim l'oli a la mateixa velocitat.
 
 
Barregem la farina amb el llevat i la sal, i l'anem afegint al bol poc a poc, fins que quedi integrada a la massa. Un cop arribat aquest punt, augmentem la velocitat de la batedora i la batem dos minuts més.
 
Tapem el bol amb un drap, i el posem a la nevera. Hem de deixar reposar la massa com a mínim una hora, tot i que es pot deixar fins i tot d'un dia per l'altre.
 
Un cop ha passat el temps de repòs, treiem el bol de la nevera i amb una espàtula o cullerot remenem enèrgicament la massa, i llavors ja passem a omplir els motllos. Ho podem fer amb una mànega pastissera, una cullera, un biberó... el que millor us vagi.
 
Posem una mica de massa en el fons dels motllos, llavors un bocinet de formatge blau, posem més massa fins omplir tres quartes parts del motllo, i a sobre posem les nous a trossets. Amb aquestes quantitats me'n van sortir quaranta de petites i sis de grans.
 
 
Les posem al forn quinze minuts a 210º, les deixem refredar i ja estaran llestes per menjar!!! El contrast de dolç i salat queda molt bo, i són fantàstiques per un sopar informal o un aperitiu complet.
 
Espero que us hagi agradat, i si em voleu deixar un comentari, m'encantarà llegar-lo!!!
 
Que tingueu unes dolces vacances, tots aquells que en feu!!!

2 comentaris :

  1. Les vaig tastar a la festa de fi de curs de l'escola bressol. No estaven bones, estaven boníssimes!!
    Les he fet per familiar i amics, i han estat tot un èxit!!
    Gràcies!!
    Felicitats, ànims i continua amb força!!
    Bel

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes grácies pel teu comentari i per les teves paraules d'ànim!!! No saps quant m'ajuda saber que sempre em dónes suport... Ets un encant!

      Una abraçada,

      Elimina

M'encanta llegir els teus comentaris. Gràcies per visitar-me, i fins aviat!!!